今週の日本語学習

今週、色々な日本の映画を見ました。授業とアルバイトが終わった後、部屋で映画を見るのが好きです。レラックスすることができるからです。

1. Nana

Nanaはマンガを読んで、アニメも見て、今週Live Actionの映画を見ました。アニメのようにチャラがとても面白かったけど、アニメの方が好きです。The art style adds a lot to the story, so I think I still prefer the anime. However, I thought that as far as live action adaptations of manga go, this one was really good! I liked the grungy style and the fashion especially.

2. House

こわい映画が大好きだから、日本のhorrorの映画を見たかった。そのようにHouseという映画を見つけました。とてもsuspenseful映画だったが、好きでした。There were a lot of psychedelic scenes that felt kind of crazy, but the whole time I was engaged in the action on screen. It was very surreal and creative, and felt like a very artistic film.

3. August in the Water

この映画では、女の人がsupernatural powersをえます。とても美しくて、夢のようでした。It felt very ethereal, and dealt with a lot of philosophical themes without getting too muddled up in them. It had both a calm feeling but there was also a sense of dread in some scenes. Complicated映画について日本語で話すのがむすかしいけど、これからも頑張ります。


皆さんもこれらの映画を見てみてほしいです!

Comments

  1. 映画を3本も見たんですか! 私は「ナナ」だけ見たことがあります。ホラーはこわいから好きじゃないけど、「水の中の八月」は見てみたいです。

    ReplyDelete

Post a Comment